10.10.2008 NOTTINGHAM Arena

Infos und Aktuelles über die Touren von Queen+ und Solo

Moderators: Andreas Streng, Breakthru, Dr_May

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The Spick
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10.10.2008 NOTTINGHAM Arena

Post by The Spick »

Ort - NOTTINGAM Arena
Datum - 10.10.2008
Tag - Freitag

Vor dem Konzert: Wo gibt's Tickets, zu welchen Preisen? Wie kommt man hin? Wie kommt man weiter zum n
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The Spick
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Post by The Spick »

Hello! This is Nottingham calling...

Wieder zurueck im Hotel, genauer Travelodge am Flughafen. Etwas seltsam zwar, weil in einer Autobahnraststaette, aber fuer englische Verhaeltnisse grosszuegig - Aufzug! Und es passen mehr als 3 Koffer ins Zimmer...

Egal, zum Konzert:
Neu war, dass vor dem Konzert auf der Videowand das neue Album angepriesen wurde.
Beim Merchandise gibt es ein neues Freddie Shirt welches mir so gut gefiel, dass ich es auch fuer 25 Pfund mitgenommen habe.
Die anderen Preise>
Shirts 20 £, Girlies 25£, Programm 10 £, Jacken 45£, Tasse 8£, Muenze/Button 5£, Dog Tags 7£, Kappen 20 - 25 £, Drumsticks 22£.

Das Publikum war ziemlich gut drauf schon von Anfang an, nahezu italienisch ausgelassen. Hatte dann ein paar Durchhaenger, was sich zum Ende hin aber wieder stark besserte (siehe Setlist)

Beginn: 20:04:30 laut Uhr am PC beim Lichtpult...
WHAT PLANET IS THIS...
HAMMER TO FALL (kurz)
TIE YOUR MOTHER DOWN
FAT BOTTOMED GIRLS
ANOTHER ONE BITES THE DUST
I WANT IT ALL
I WANT TO BREAK FREE
C-LEBRITY bei den ersten Toenen sagt Paule "off the new album"
ka-tsching
Yeeaaaahhh
SURF'S UP - SCHOOL'S OUT
SEAGULL
Brian talks, ein paar Gitarrenprobleme vorm Start von
LOVE OF MY LIFE
Freddie's Mum is with us tonight - Megajubel
39
BASS + DRUM SOLO
I'M IN LOVE WITH MY CAR
A KIND OF MAGIC
SAY IT'S NOT TRUE (Roger setzt einmal neu an...)
BAD COMPANY
WE BELIEVE
GUITAR SOLO
BIJOU
LAST HORIZON
CRAZY LITTLE THING CALLED LOVE (Drum intro, Jamie an Gitarre)
RADIO GAGA
THE SHOW MUST GO ON
BOHEMIAN RHAPSODY (Standing Ovations schon vor dem Gong)
----------
WE GOT THE COSMOS ROCKING
ALL RIGHT NOW
WE WILL ROCK YOU (keine animierte Bassdrum, nur live Bilder)
WE ARE THE CHAMPIONS (zu 80% vom Publikum alleine gesungen!)
GOD SAVE THE QUEEN

22:21:30 - die letzten Toene erklingen
22:21:50 - QPR have left the stage


Um zu den Stehplaetzen zu gelangen, musste man seine Eintrittskarte am Ende der Treppe zum Innenraum abgeben, sollte man beim Verlassen aber wiederbekommen. Ich habe natuerlich nicht die wieder bekommen, die ich abgegeben hatte :-), aber bei der Gelegenheit die Kartenwiederrausrueckerin gefragt, ob sie eine Vorstellung davon hat, wieviele Leute anwesend waren. Da sagt sie zu mir: "Das kann ich ganz genau sagen", kramt in ein paar Notizzetteln und sagt: 8962

Soweit das beim Konzert notierte Zeug.

Beim Einlass muss es wohl auch einige Schwierigkeiten gegeben haben, sodass keine bekannten Gesichter in der ersten Reihe waren, und auch keine argentinische Flagge...

Nun gut, das soll's erstmal gewesen sein. In ein paar Stunden geht's schon weiter.
Darauf ein Zitat der Ramones: Hey! Ho! Glasgow!

Yours truly

HRH Spick I. :smt029
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escliond
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Post by escliond »

wieder nen neues show intro 8)

danke für die netten info's :D
Last edited by escliond on 11.10.2008 01:57 Uhr, edited 1 time in total.
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Michi
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Post by Michi »

Wow HTF ist wieder im Set.... und das auch noch am Anfang des Gigs.
Wie kurz war die Version?
Noch viel Spass bei den restlichen Konzerten.
Cheers Michi
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Galileo
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Post by Galileo »

jetzt wird mir klar wie der Typ bei Ebay die Stehplatzkarten für 1,99 Pfund verkauft. Er hat ausgewählte Nummern z.b. 111, 100, 2000, 2222 usw. im Verkauf.

Hei Spick - ich geb dir eine davon ab wenn du willst - d.h. Übergabe am 4. November in Newcastle 8)
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Dr_May
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Post by Dr_May »

Michi wrote: Wie kurz war die Version?
Knappe 2 Minuten.
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Post by SevenSeas »

Mal wieder jemand, der nicht akzeptieren kann, dass Freddie nicht zu ersetzen ist, echt übel. Und dann auch noch ein Foto dazu gestellt, das wirklich nicht sehr vorteilhaft aussieht. Paul ein "pedestrian pub-rocker"? Und das von der seriösen Times?

Quelle: Times online http://entertainment.timesonline.co.uk/ ... 931633.ece



Queen and Paul Rodgers at Trent FM Arena, Nottingham

For some bands the death of an iconic lead singer could be seen as an inconvenient career setback. But not Queen, who defiantly continue to exploit their audience’s brand loyalty 17 years after Freddie Mercury’s demise. Building on their phenomenally successful stage musical We Will Rock You, they recently reformed for two world tours and an all-new album, The Cosmos Rocks.

Now down to two original members, the guitarist Brian May and the drummer Roger Taylor, a reconstituted Queen played to an impressively large crowd in Nottingham. A hit-packed marathon stretching to two and a half hours, this show could have been billed as “An Evening Without Freddie”. Except that the singer was there in spirit and, more importantly, on video.

Mercury’s mother was also in the audience, and May raised loud cheers with fond anecdotes about his absent friend. Later he slathered his trademark baroque’n’roll guitar squiggles over recorded excerpts of the singer’s voice, most effectively on the inevitable roof-raising finale of Bohemian Rhapsody.

May and Taylor took turns on vocals but their new frontman Paul Rodgers had the lion’s share. As many have observed, the former Free and Bad Company singer is a bizarrely inappropriate replacement for Mercury. The throaty 58-year-old blues-rock veteran made a kind of sense belting out tumescent anthems such as The Show Must Go on and We Are the Champions, but clearly lacked the poise and precision to carry off more artfully nuanced Freddie-isms. Power and grace, darling, power and grace.

However, the problems with Rodgers run deeper than vocal differences. His stage persona seemed at odds with the original spirit of the band, firmly rooted as he is in the heterosexual caveman heavy-rock hinterland that Queen once subverted. In contrast to Mercury’s peacock narcissism and camp self-mockery, Rodgers is a competent but pedestrian pub-rocker.

Mercury’s absence was most keenly felt during the new songs. After Rodgers huffed and puffed through a comically po-faced ballad called Seagull, he and May traded jarringly trite love-and-peace platitudes on We Believe. Such blustery deadweights were doubly annoying as their inclusion in the set apparently left no room for such classics as Somebody to Love and Killer Queen.

Of course, it would be churlish to criticise May and Taylor for still wanting to play their mighty back catalogue, but there is something depressingly low-rent and prosaic about this latest life-after-death resurrection. With Mercury, they were stupendously overblown and operatic. Without him, they just look like the presenters of Top Gear playing in a Queen tribute band. However, as long as demand for the brand exists, it seems that the show must go on, and on, and on.
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