Tour 2012 ?

Alle Themen, die kein spezielles Forum haben

Moderatoren: Breakthru, Andreas Streng

Benutzeravatar
Dr_May
Moderator
Beiträge: 3373
Registriert: 12.04.2004 17:03 Uhr
Wohnort: Dillingen/ Saarland

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von Dr_May »

Follow that dream

02.10.2008 Mannheim * 04.10.2008 Hannover *07.10.2008 Rotterdam * 08.10.2008 Esch-sur-Alzette * 18.10.2008 Liverpool * 07.11.2008 o2 * 08.11.2008 Wembley
Benutzeravatar
queenrocks
Made In Heaven
Made In Heaven
Beiträge: 1126
Registriert: 18.02.2005 16:12 Uhr
Wohnort: Wien
Kontaktdaten:

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von queenrocks »

Gerüchte ...

Queen + Adam Lambert ???
06.07. bis 08.07.2012:
Sonisphere Festival 2012 - UK, Knebworth
Queen have been confirmed to headline this year's Sonisphere festival.

Adam Lambert has confirmed he is set to join Queen as the band's new frontman for a tour this summer (12).

The star was joined by original group members Brian May and Roger Taylor during his finale performance on 2009's American Idol, and the trio teamed up once more at the Mtv European Music Awards in November (11).

The collaborations led to speculation that Lambert would be stepping in to take the place of late singer Freddie Mercury in an upcoming trek, and Taylor fuelled the reports, saying in December (11), "He has grown into a really great performer with an astonishing voice... We would like to work with him again. There's nothing signed just yet but we're talking about live dates."

Lambert has now announced he will be touring with May and Taylor throughout 2012 - including dates at Knebworth in England, where Queen played their final gig with Mercury in 1986, before his death in 1991.

He tells Britain's Daily Star, "The intention is to pay tribute to Freddie and the band by singing some f**king great songs. It’s to keep the music alive for the fans and give it an energy that Freddie would have been proud of."

However, Lambert insists he doesn't intend to take Mercury's place: "After the EMAs, I heard faint little slithers of a backlash from people saying: ‘You can’t replace Freddie Mercury.’ But I already knew that.

"There’s no intention in my mind of replacing Freddie. That’s impossible. The way I’m choosing to view it is that it’s a great honour and one I’m in no way going to shirk... Being asked to front Queen is the best thing that can possibly happen."

source: http://www.contactmusic.com/news/lamber ... an_1289877

http://popdash.com/news/8865/adam-lambe ... phere-show

http://www.dailystar.co.uk/playlist/vie ... -n-Eve-it-

http://www.nme.com/news/queen/61814

http://www.gigwise.com/news/70479/Queen ... tival-2012
Here we are.
Born to be kings.
We're the princes of the universe!

A.Q.F.C.V. - Austrian Queen Fan Club Vienna
www.austrianqueenfanclubvienna.at
Benutzeravatar
Kai Kurgan
Moderator
Beiträge: 1492
Registriert: 13.04.2004 21:35 Uhr
Wohnort: Hinterm Deich
Kontaktdaten:

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von Kai Kurgan »

Beeindruckend, wie unbeeindruckt sich alle hier ob dieser Gerüchte zeigen... :wink:
I´m going slightly mad...
Queen Area
Benutzeravatar
Mercury80
The Game
The Game
Beiträge: 279
Registriert: 16.09.2004 00:12 Uhr

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von Mercury80 »

:smt017 Ich überlege immer noch, ob ich das überhaupt in irgendeiner Weise aufregend finde und ob ich mich wirklich auf die Spur machen würde, wenn sie mit diesem, äh Sänger, auf Tour gehen würden?!?!? Denke eher nicht, mal sehen.
Benutzeravatar
runner70
Live At The Bowl
Live At The Bowl
Beiträge: 4897
Registriert: 28.08.2004 14:34 Uhr
Wohnort: bei Nermberch (= Franggen)

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von runner70 »

Mercury80 hat geschrieben::smt017 Ich überlege immer noch, ob ich das überhaupt in irgendeiner Weise aufregend finde und ob ich mich wirklich auf die Spur machen würde, wenn sie mit diesem, äh Sänger, auf Tour gehen würden?!?!? Denke eher nicht, mal sehen.
Mich interessiert das mittlerweile gar nicht mehr und ich reg mich nicht mal mehr drüber auf! Lieber die neue Van Halen hören da weiss man was man hat!
All that crap again???? (Freddie Mercury)
Benutzeravatar
MAYniac
Made In Heaven
Made In Heaven
Beiträge: 1206
Registriert: 05.03.2005 22:27 Uhr

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von MAYniac »

runner70 hat geschrieben:
Mercury80 hat geschrieben::smt017 Ich überlege immer noch, ob ich das überhaupt in irgendeiner Weise aufregend finde und ob ich mich wirklich auf die Spur machen würde, wenn sie mit diesem, äh Sänger, auf Tour gehen würden?!?!? Denke eher nicht, mal sehen.
Mich interessiert das mittlerweile gar nicht mehr und ich reg mich nicht mal mehr drüber auf! Lieber die neue Van Halen hören da weiss man was man hat!
Dass ich das noch erlebe und dir beipflichte! Was für ein Album, das Van Halen da vorgelegt hat. Queen werden mich wohl leider dieses Jahr nicht vom Hocker reißen können. Neue Alben von Kiss, Van Halen und Bruce Springsteen um so mehr.

By the way... hier ein interessanter Beitrag aus dem englischen Forum. Hoffen wir, dass sich das still und heimlich im Sande verlaufen wird!

"Adam Lambert has cleared up reports he is the new frontman of Queen, insisting remarks he made about joining the We Will Rock You stars were "taken out of context".

In a recent interview, the pop star appeared to confirm he was heading on the road with original group members Brian May and Roger Taylor for a tour later this year (12).

However, Lambert claims he was actually referring to a previous performance he and the rock icons gave at the Mtv European Music Awards in November (11).

In a post on Twitter.com, he writes, "Oooh them clever reporters takin (sic) my quotes outta (out of) context... I haven't confirmed any guest appearances. I was talking about the EMAs.

"That being said, I'm truly flattered by your jump to such glorious conclusions Mr Journalist!!"

A spokesperson for Queen's label, Hollywood Records, admits there have been discussions about Lambert teaming up with the band, but no official deal has been inked.

The representative tells Rolling Stone, "Adam may perform with Queen at (European music festival) Sonisphere. This is not confirmed. Nothing has been signed."
Bild
Benutzeravatar
Michi
A Kind Of Magic
A Kind Of Magic
Beiträge: 552
Registriert: 04.02.2005 20:50 Uhr
Wohnort: Schweiz

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von Michi »

Queen wird immer eine meiner absoluten Lieblingsband sein und bleiben. Was sie aber jetzt machen (nach Paul Rodgers) interessiert mich eher weniger.
www.lionheart.ch
Take it easy, but TAKE IT......
Benutzeravatar
runner70
Live At The Bowl
Live At The Bowl
Beiträge: 4897
Registriert: 28.08.2004 14:34 Uhr
Wohnort: bei Nermberch (= Franggen)

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von runner70 »

Michi hat geschrieben:Queen wird immer eine meiner absoluten Lieblingsband sein und bleiben. Was sie aber jetzt machen (nach Paul Rodgers) interessiert mich eher weniger.
Amen!
All that crap again???? (Freddie Mercury)
Benutzeravatar
runner70
Live At The Bowl
Live At The Bowl
Beiträge: 4897
Registriert: 28.08.2004 14:34 Uhr
Wohnort: bei Nermberch (= Franggen)

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von runner70 »

wás zum Glück nicht passieren wird!!!
All that crap again???? (Freddie Mercury)
Benutzeravatar
queenrocks
Made In Heaven
Made In Heaven
Beiträge: 1126
Registriert: 18.02.2005 16:12 Uhr
Wohnort: Wien
Kontaktdaten:

Re: Tour 2012 ?

Beitrag von queenrocks »

Brian May - Zitat 11.02.2012:
We have a couple of different surprises coming up later in the year, so we will be busy, and all is good.
Here we are.
Born to be kings.
We're the princes of the universe!

A.Q.F.C.V. - Austrian Queen Fan Club Vienna
www.austrianqueenfanclubvienna.at
Antworten
Cookies erleichtern die Bereitstellung unserer Dienste. Mit der Nutzung unserer Dienste erklärst Du Dich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Wir gehen verantwortlungsvoll mit Deinen Daten um.